Menu główne
Zamknij
Zamknij
I. INFORMACJE I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Przez użyte w Regulaminie pojęcia rozumie się:
a. Konsultacja telefoniczna – prowadzenie indywidualnej rozmowy przez konsultanta medycznego z Pacjentem przez telefon;
b. Konsultacja wideo - prowadzenie indywidualnej rozmowy przez konsultanta medycznego z Pacjentem przez system teleinformatyczny umożliwiający odbiór obrazu i głosu;
c. Usługa telemedyczna – usługa konsultacji telefonicznej lub konsultacji wideo;
d. Konsultant medyczny – lekarz, lekarz specjalista, fizjoterapeuta, psycholog, personel medyczny z uprawnieniami do wykonywania zawodu;
e. Regulamin – niniejszy regulamin;
f. Usługobiorca – Pacjent – osoba fizyczna, która zakupiła wideokonsultację lub telekonsultację;
g. Usługodawca – JBS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Powązkowska 44, lok. 21, 01-797 Warszawa, KRS 0001024663, NIP 5252947552, REGON 524717086;
h. Strona internetowa – www.endomed-ginekologia.pl ;
§ 2
1. Do regulaminu zastosowanie mają w szczególności następujące akty prawne:
a. Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
b. Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne;
c. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
d. Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
e. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
f. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
2. Regulamin usług telemedycznych Usługodawcy znajduje się na stronie internetowej www.endomed-ginekologia.pl .
3. Aby umożliwić pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu bez przeszkód, Usługodawca na swojej stronie internetowej zamieści aktualnie obowiązujący regulamin wraz z poprzednimi jego wersjami.
II. Ogólne warunki świadczenia usług telemedycznych
§ 3
1. Usługodawca realizuje usługi telemedyczne dla Pacjentów, którzy zarejestrowali się na nie za pomocą strony internetowej i poprawnie zakończyli proces rejestracji realizując płatność za usługę telemedyczną z góry.
2. Warunkiem rozpoczęcia usługi telemedycznej jest pozytywna identyfikacja i potwierdzenie tożsamości Pacjenta, w pierwszych minutach usługi przez Konsultanta medycznego.
3. Pacjent nie może odbywać usługi w imieniu innej osoby oraz podawać fałszywych danych identyfikacyjnych.
4. W przypadku, gdy Konsultant medyczny ma uzasadnione wątpliwości co do tożsamości Pacjenta, wyjaśnia te wątpliwości z Pacjentem, a jeżeli wątpliwości nadal istnieją może zdecydować o odmowie świadczenia usługi telemedycznej na rzecz osoby, której tożsamość budzi uzasadnione wątpliwości.
5. Opiekunowie prawni i rodzice nieletnich pacjentów chcący odbyć konsultację stanu zdrowia swojego dziecka, powinni dysponować pełnymi danymi dziecka.
6. Pacjent decydujący się na skorzystanie z Usługi telemedycznej oświadcza, że zna jej ograniczenia w postaci braku możliwości przeprowadzenia badania fizykalnego osobiście przez konsultanta medycznego.
7. Kolejnym ograniczeniem Usługi telemedycznej jest brak możliwości otrzymania w formie papierowej skierowań, recept, zaświadczeń i orzeczeń.
8. Pacjent wyraża świadomą zgodę na wykonanie tego rodzaju usługi.
9. Usługodawca nie zapisuje/ nie utrwala usług telemedycznych, a jedynie uzupełnia dokumentację medyczną zgodnie z przebiegiem usługi.
10. Konsultant medyczny podczas świadczonej usługi ma dostęp do dokumentacji medycznej Pacjenta zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
11. Pacjentowi przysługuje prawo do uzyskania dokumentacje medycznej ze świadczonej usługi telemedycznej zgodnie z procedurą i zasadami udostępniania dokumentacji medycznej Usługodawcy.
12. Konsultant medyczny, może zdecydować o konieczności wystawienia skierowania na badania lub wystawienia skierowania do lekarza specjalisty zarówno w obrębie JBS. Sp. z o.o. jak i poza nią.
13. Podczas wideokonsultacji istnieje możliwość przesłania skierowania elektronicznego na adres e-mail Pacjenta.
14. Podczas wideokonsultacji istnieje możliwość komunikacji obustronnej poprzez e-mail Pacjenta z Konsultantem medycznym.
15. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za podawane przez niego dane i oświadcza, że są zgodne ze stanem faktycznym.
16. Konsultant medyczny ma możliwość wystawienia e-recepty na leki.
17. Wystawienie recepty może wymagać okazania Konsultantowi medycznemu dokumentów potwierdzających uprzednio postawioną diagnozę.
18. Po wystawieniu e-recepty Pacjent otrzyma drogą SMS kod/kody, z którym udaje się bezpośrednio do apteki.
19. Konsultant medyczny ma możliwość wystawienia zwolnienia lekarskiego w oparciu o własną decyzję, rozpoznanie i dokumentację medyczną.
20. Zakazane jest przekazywanie treści o charakterze bezprawnym oraz podejmowanie działań mogących negatywnie wpłynąć na świadczoną usługę telemedyczną.
21. Usługa telemedyczna może zostać przerwana przez Konsultanta medycznego jeśli:
a. pytania Pacjenta nie będą dotyczyły obszaru medycznego, po uprzednim wezwaniu Pacjenta do realizacji usługi telemedycznej zgodnie z Regulaminem;
b. rozmowa będzie zawierała treści obraźliwe, po uprzednim wezwaniu Pacjenta do realizacji usługi telemedycznej zgodnie z Regulaminem.
22. W przypadku zerwania/rozłączenia połączenia, Konsultant medyczny wykona 3 próby ponownego połączenia się z Usługobiorcą.
23. Usługodawca zastrzega możliwość zmiany godziny rozpoczęcia lub odwołanie usługi telemedycznej z Konsultantem medycznym z przyczyn niezależnych od Usługodawcy.
24. Odwoływanie usługi może odbywać się za pomocą telefonu lub SMS na poniższych zasadach:
a. Wideokonsultacje i telekonsultacje mogą zostać odwołane przez podmiot leczniczy lub pacjenta bez podania przyczyny, nie później niż na 7 dni przed terminem wizyty;
b. Odwołanie wideokonsultacji i telekonsultacji w terminie krótszym niż 7 dni przed terminem wizyty, następuje tylko z ważnych powodów. Mogą nimi być np. choroba lub awaria sprzętu medycznego;
c. Nieodwołanie wizyty przed 7 dniami od terminu wizyty powoduje zatrzymanie pełnej kwoty.
25. Zwrot płatności za odwołane usługi jest obsługiwany na bieżąco i nie wykroczy poza 14 dni od odwołania wizyty.
III. Wymogi techniczne
§ 4
1. W przypadku zakupienia usługi telekonsultacji niezbędny jest jedynie telefon komórkowy i obecność w strefie zasięgu umożliwiającego swobodną komunikację.
2. W przypadku zakupienia usługi wideokonsultacji niezbędny jest:
a. komputer, laptop, tablet lub telefon ze stabilnym łączem internetowym i bez blokad firmowych;
b. dostęp do sieci Internet z minimalną prędkością pobierania danych: 10 Mb/s oraz prędkość wysyłania: 5 Mb/s;
c. komputer posiadający minimum:
i. najnowszą wersję przeglądarki internetowej;
ii. 2-rdzeniowy procesor 1,6 GHz;
iii. pamięć RAM 2 GB;
iv. kamerę;
v. wbudowany lub podłączany sprawny mikrofon.
d. telefon lub tablet powinien mieć aktualne wersje oprogramowania przeglądarek, aktualne oprogramowanie systemowe, kamerę i mikrofon;
e. aktywny adres e-mail;
3. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie Usługi telemedycznej, wynikające z niespełnienia przez Klienta wymagań, określonych w Regulaminie.
IV. Reklamacje
§ 5
1. Pacjentowi przysługuje prawo złożenia reklamacji związanej ze świadczeniem usługi telemedycznej.
2. Reklamacje można składać z wykorzystaniem formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.endomed-ginekologia.pl/kontakt/ .
3. Reklamacja powinna zawierać w swej treści dokładny opis i powód reklamacji oraz dane identyfikacyjne klienta.
4. Rozpatrywanie reklamacji odbywa się zgodnie z przyjętymi u Usługodawcy zasadami.
5. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres korespondencyjny lub pocztą elektroniczną.
V. Dane osobowe
§ 6
1. Administratorem danych osobowych Pacjenta, w tym danych osobowych szczególnej kategorii w zakresie dotyczącym stanu zdrowia, w związku ze świadczeniem usługi drogą telefoniczną zgodnie z Regulaminem jest Usługodawca.
2. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora, Pacjent może skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: gabinet@endomed-ginekologia.pl .
3. Administrator spełnia w pełni obowiązek informacyjny poprzez zamieszczenie na swojej stronie internetowej klauzuli informacyjnej dla Pacjentów.
VI. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia przez zarząd JBS Sp. z o.o.
Obowiązuje od dnia: 01.04.2023 r.